Buch, Englisch, 252 Seiten, Format (B × H): 154 mm x 230 mm, Gewicht: 395 g
Reihe: Sport in the Global Society
Race, Gender, Commerce
Buch, Englisch, 252 Seiten, Format (B × H): 154 mm x 230 mm, Gewicht: 395 g
Reihe: Sport in the Global Society
ISBN: 978-0-7146-4411-0
Verlag: Taylor & Francis Ltd (Sales)
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Ethnologie | Volkskunde Volkskunde
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Dienstleistungssektor & Branchen Sport- und Freizeitindustrie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Soziologie von Migranten und Minderheiten
- Sozialwissenschaften Sport | Tourismus | Freizeit Sport Sport: Politik, Ökonomie, Ökologie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziale Gruppen/Soziale Themen Gender Studies, Geschlechtersoziologie
- Sozialwissenschaften Sport | Tourismus | Freizeit Sport Ballsportarten American Football Rugby
Weitere Infos & Material
The Independent- "The issues explored - homophobia, nationalism, globalisation, gender, commercialisation - are hardly everyday talking points in the average clubhouse bar. But there are some green shoots of inspiration amongst the heavily politicised verbiage."
The Sports Historian, Vol 19, No 2, Nov 99
"A stimulating and innovative compilation."
Choice- " By examining the sport within ten settings defined by different racial, national, gender, and marketing perspectives, this book goes beyond the editor"s earlier work, Making Men: Rugby and Masculine Identity which looked at the games within Britain and its "Empire"