Chandon / Wansink | Is Food Marketing Making Us Fat? | Buch | sack.de

Chandon / Wansink Is Food Marketing Making Us Fat?



A Multi-disciplinary Review

1. Auflage 2011, Band: 1, 98 Seiten, Kartoniert, Paperback, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 164 g Reihe: Foundations and Trends® in Marketing
ISBN: 978-1-60198-466-1
Verlag: Now Publishers Inc


Chandon / Wansink Is Food Marketing Making Us Fat?

Is Food Marketing Making Us Fat? reviews the literature in marketing, nutrition, psychology, economics and related disciplines that investigate the link between marketing activity, food intake and obesity, with a particular emphasis on the effects of marketing on overeating. The authors bring together streams of research which have so far been largely disconnected. To limit the scope of the review, this monograph focuses on the direct effects of marketing activity under the direct control of food marketers and on consumption volume because of its direct impact on food/energy intake. It also reviews studies on food choice to the extent that it obviously impacts energy intake but exclude studies of the effects of marketing on energy expenditure.

Weitere Infos & Material


1. Introduction. 2. How Long- and Short-Term Price Reductions Stimulate Consumption. 3. How Marketing Communication Stimulates Consumption. 4. How Marketing Stimulates Consumption by Changing the Food Itself. 5. How Marketing Changes to the Eating Environment Stimulate Consumption. 6. Conclusions. 7. References.


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen

Ihre Nachricht*
Wie möchten Sie kontaktiert werden?
Anrede*
Titel
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Firma
Telefon
Fax
Bestellnr.
Kundennr.
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.