Buch, Englisch, 201 Seiten, Paperback, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 296 g
The Case of Selected Malaysian Cities
Buch, Englisch, 201 Seiten, Paperback, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 296 g
ISBN: 978-981-1612-93-0
Verlag: Springer Nature Singapore
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Architektur Städtebau, Stadtplanung (Architektur)
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Regional- und Städtische Wirtschaft
- Geowissenschaften Umweltwissenschaften Nachhaltigkeit
- Geowissenschaften Geographie | Raumplanung Regional- & Raumplanung
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility
Weitere Infos & Material
CHAPTER 1: The backdrop and nascency of creative city development: brief overview.- CHAPTER 2: Definition and classification: globally.- CHAPTER 3: Malaysian definition, classification and taxonomy of creative city.- CHAPTER 4: Critique of creative city discourse.- CHAPTER 5: George Town World Heritage Site as aspiring creative city.- CHAPTER 6: Potential creative cities in Malaysia: three (3) case studies (i.e. Kuala Lumpur, Johor Bahru, Ipoh) – A Regional Development Analysis.