Liebe Besucherinnen und Besucher,
heute ab 15 Uhr feiern wir unser Sommerfest und sind daher nicht erreichbar. Ab morgen sind wir wieder wie gewohnt für Sie da. Wir bitten um Ihr Verständnis – Ihr Team von Sack Fachmedien
E-Book, Englisch, Band 355, 310 Seiten, Gewicht: 3 g
Reihe: Counterpoints
Chapman Examining Social Theory
1. Auflage 2010
ISBN: 978-1-4539-0004-8
Verlag: Peter Lang
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
Crossing Borders/Reflecting Back
E-Book, Englisch, Band 355, 310 Seiten, Gewicht: 3 g
Reihe: Counterpoints
ISBN: 978-1-4539-0004-8
Verlag: Peter Lang
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
Weitere Infos & Material
Contents: Daniel Ethan Chapman: Introduction – Jean J. Ryoo/Peter McLaren: Aloha for Sale: A Class Analysis of Hawai’i – Susan Falls: American Dreams: Class in the United States – Steve Sharra: Global Malawiana: Social Theory and Malawi’s Global Encounters – Dennis Carlson: Life Among the Ruins of Empire: A Peace Corps Education in Libya – Tony Lee: Taking a Social Semiotic View of the Spread of English – Hidehiro Endo/Paul Chamness Reece-Miller: Monolingual Ideology in the US: History, Hegemony, and Linguistic Privilege – H. Svi Shapiro: All We Are Saying: Identity, Communal Strife, and the Possibility of Peace – Daniel Ethan Chapman: Jewish Identity in White and Black – Rachel Bailey Jones/Shawgi Tell: Sexuality in the Arab World: Complexity and Contradiction – C.P. Gause: Veiling the Queer – Ainhoa Flecha/Lidia Puigvert: Contributions to Social Theory from Dialogic Feminism: Giving a Voice to All Women – Leila E. Villaverde: Feminist Consciousness, Transnationalism, and the Interruption of Borders – Donyell L. Roseboro: 'In the Spirit': Defining Democracy and Public Education in South Africa – Sabrina N. Ross: Critical Race Theory, Educational Equity, and Democracy in the US – Christopher Stonebanks/Melanie Stonebanks: Religious Identity in the Classroom and the Looking-Glass Self – Glenn M. Hudak: Taking Responsibility for the Unconscious and Caputo’s Notion of Religion-Without-Religion – Diti Hill/Adrienne Sansom: Indigenous Knowledges and Pedagogy: A Bicultural Approach to Curriculum – Delores D. Liston/Lorraine S. Gilpin: Reflections on Multicultural Education in the US: A Complicated.