Chapple | The Moral Responsibilities of Companies | E-Book | www.sack.de
E-Book

E-Book, Englisch, 243 Seiten

Reihe: Palgrave Religion & Philosophy Collection

Chapple The Moral Responsibilities of Companies


1. Auflage 2014
ISBN: 978-1-137-37798-2
Verlag: Palgrave Macmillan UK
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark

E-Book, Englisch, 243 Seiten

Reihe: Palgrave Religion & Philosophy Collection

ISBN: 978-1-137-37798-2
Verlag: Palgrave Macmillan UK
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark



The Moral Responsibilities of Companies is a philosophical analysis of the question of whether companies can be held morally responsible for the harms they create, and what implications such a view has on the moral position of employees and shareholders in these companies.

Chapple The Moral Responsibilities of Companies jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Preface 1. The Problem of Corporate Responsibility 2. The Object of Study: the Nature of the Company 3. The Emergence Account (i) - the Agent-choice Condition 4. The Emergence Account (ii) - causation and Control 5. The Emergence Account (iii) - Good Judgment 6. Developing an Alternative Account of Good Judgment 7. Understanding Collective Responsibility 8. Implications of the Emergence Account (i) – Rights and Punishment 9. Implications of the Emergence Account (ii) - Individual Moral Responsibility 10. Conclusions Notes Bibliography Index


Chris Chapple isa Partner in BDO LLP, a worldwide professional services company.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.