Human Experience of Technological Liveliness
Buch, Englisch, 204 Seiten, Format (B × H): 149 mm x 220 mm, Gewicht: 3796 g
ISBN: 978-1-137-28307-8
Verlag: Palgrave MacMillan UK
Animation, Embodiment and Digital Media articulates the human experience of technology-mediated animated phenomena in terms of sensory perception, bodily action and imaginative interpretation, suggesting a new theoretical framework with analyses of exemplary user interfaces, video games and interactive artworks.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Professionelle Anwendung
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Programmierung | Softwareentwicklung Grafikprogrammierung
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Technische Informatik
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Kulturwissenschaften
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften
Weitere Infos & Material
Table of Contents Acknowledgements List of Tables List of Figures List of Abbreviations PART I: INTRODUCTION 1. Technological Liveliness PART II: THEORY 2. The Observer: We See, We Perceive 3. The Body: We Act, We Feel 4. The Mind: We Interpret, We Imagine 5. The Performer: We Improvise, We Create PART III: ANALYSES OF DESIGNS 6. User Interfaces 7. Digital Entertainment 8. Creative Expression 9. Implications References




