Buch, Englisch, 168 Seiten, Format (B × H): 161 mm x 240 mm, Gewicht: 431 g
Tourism and Development in Mexico
Buch, Englisch, 168 Seiten, Format (B × H): 161 mm x 240 mm, Gewicht: 431 g
Reihe: Tourism Social Science Series
ISBN: 978-0-08-043715-6
Verlag: Emerald Publishing Limited
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften Interdisziplinär Entwicklungsstudien
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Dienstleistungssektor & Branchen Tourismuswirtschaft, Gastgewerbe
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Internationale Wirtschaft Entwicklungsökonomie & Emerging Markets
- Sozialwissenschaften Sport | Tourismus | Freizeit Tourismus & Reise Tourismus & Reise: Ökonomie, Ökologie
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Internationale Beziehungen Entwicklungspolitik, Nord-Süd Beziehungen
Weitere Infos & Material
Introduction: tourism, industrial change and development. Theoretical issues: explaining industrial transformation. The stimulus: import substitution and the global tourism boom. Initiating the tourism export push: the state role. Patterns of development: hotels. Patterns of development: airlines. Conclusion: tourism, export promotion and development. References. Author index. Subject index.