Buch, Englisch, 224 Seiten, Format (B × H): 145 mm x 222 mm, Gewicht: 447 g
Reihe: Routledge Advances in Management and Business Studies
Buch, Englisch, 224 Seiten, Format (B × H): 145 mm x 222 mm, Gewicht: 447 g
Reihe: Routledge Advances in Management and Business Studies
ISBN: 978-0-415-21382-0
Verlag: Routledge
This volume provides a new look at marketing, and in particular the move to establish ostensibly 'green' marketing. Presenting evidence from extensive case studies, these concerns are addressed through an examination of managers' and employees' understanding of the green marketing activities and processes that take part in their organisations.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Außenhandel
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Unternehmensethik
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management
- Geisteswissenschaften Philosophie Angewandte Ethik & Soziale Verantwortung Wirtschaftsethik, Unternehmensethik
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Vertrieb
- Geowissenschaften Umweltwissenschaften Umweltwissenschaften
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften Literatur für Manager
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Marketing
Weitere Infos & Material
1. Introduction 2. Marketing and morality: perspectives and issues 3. Exploring moral meaning in green marketing 4. Conventional companies 5. Social mission companies 6. Business - NGO collaboration 7. Green marketing and morality: evidence from three approaches 8. Amoralization, moralization, marketing and the natural environment
9. Conclusions