Dar / Resh | Classroom Composition and Pupil Achievement (1986) | Buch | 978-0-8153-7972-0 | sack.de

Buch, Englisch, 212 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 333 g

Reihe: Routledge Revivals

Dar / Resh

Classroom Composition and Pupil Achievement (1986)

A Study of the Effect of Ability-Based Classes
1. Auflage 2021
ISBN: 978-0-8153-7972-0
Verlag: Routledge

A Study of the Effect of Ability-Based Classes

Buch, Englisch, 212 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 333 g

Reihe: Routledge Revivals

ISBN: 978-0-8153-7972-0
Verlag: Routledge


Published in 1986, this book addresses the controversial classroom dilemma of ability segregation versus integration. It presents an extensive review of the current literature and formulates a conceptual framework for analysing the social processes that affect classroom composition and their effects on academic achievement. Applying an innovative framework to two empirical studies of Israeli high schools, the authors highlight the profound implications for classroom organisation, and include an explanation of teachers’ attitudes to pedagogical issues and social influences. Sociologists, teachers and educational psychologists will find this a stimulating but practical study of ability grouping and streaming in schools.

Dar / Resh Classroom Composition and Pupil Achievement (1986) jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


1. Introduction: The Homogeneity-heterogeneity Dilemma. 2. Review of Existing Research. 3. Structure and Processes. 4. Empirical Analysis (1): Classroom Composition and Academic Achievement. 5. Empirical Analysis (2): Classroom Composition, Motivation-Related Variables, and Achievement. 6. Teachers’ Attitudes. 7. Educational Implications.


Dar, Yehezkel; Resh, Nura



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.