Buch, Englisch, Band 5, 169 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 990 g
Reihe: Cognitive Systems Monographs
Buch, Englisch, Band 5, 169 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 990 g
Reihe: Cognitive Systems Monographs
ISBN: 978-3-642-10315-5
Verlag: Springer
Zielgruppe
Professional/practitioner
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Programmierung | Softwareentwicklung Grafikprogrammierung
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Filmwissenschaft, Fernsehen, Radio Filmproduktion, Filmtechnik
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Professionelle Anwendung Computersimulation & Modelle, 3-D Graphik
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Programmierung | Softwareentwicklung Spiele-Programmierung, Rendering, Animation
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Informatik Virtuelle Realität, Erweiterte Realität
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Professionelle Anwendung Digitale Animation
Weitere Infos & Material
I: Background and Basic Definitions.- Preliminary Techniques.- Interactive Shape Deformation and Editing Methods.- Recording Studio: Data Acquisition and Data Processing.- II: Natural Animation of Digitized Models.- Problem Statement and Preliminaries.- Poisson-Based Skeleton-Less Character Animation.- Laplacian-Based Skeleton-Less Character Animation.- III: Towards Performance Capture Using Deformable Mesh Tracking.- Problem Statement and Preliminaries.- Video-Based Tracking of Scanned Humans.- Feature Tracking for Mesh-Based Performance Capture.- Video-Based Performance Capture.- High-Quality 3D Videos.- IV: Processing Mesh Animations.- Problem Statement and Preliminaries.- Reconstructing Fully-Rigged Characters.- Designing Non-photorealistic Animation Collages.- Conclusions.