Beyond Winning and Losing
Buch, Englisch, 221 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 365 g
ISBN: 978-1-349-35113-8
Verlag: Palgrave Macmillan UK
Investigates eight dimensions of competition which are active yet covert in the lives of managers. Explains in great detail the everyday experiences of men and women and the ways in which different cultures at work and in wider society, particularly exposure to sport and media, affect and reflect the relationship between gender and competition.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Wirtschaftssoziologie, Arbeitssoziologie, Organisationssoziologie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziale Gruppen/Soziale Themen Gender Studies, Geschlechtersoziologie
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Strategisches Management
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Personalwesen, Human Resource Management
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Organisationstheorie, Organisationssoziologie, Organisationspsychologie
Weitere Infos & Material
List of tables and figures Preface Acknowledgements Introduction Gender and Sport Competition Cage Work Relationships Language and Images Confidence and Success Collisions with Time Beyond Winning and Losing