Dianati | The Commercialisation of Massive Open Online Courses | Buch | 978-3-031-58183-0 | www.sack.de

Buch, Englisch, 174 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 373 g

Dianati

The Commercialisation of Massive Open Online Courses

Reading Ideologies in Between the Lines
2024
ISBN: 978-3-031-58183-0
Verlag: Springer Nature Switzerland

Reading Ideologies in Between the Lines

Buch, Englisch, 174 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 373 g

ISBN: 978-3-031-58183-0
Verlag: Springer Nature Switzerland


This book critically examines the role of Massive Open Online Courses (MOOCs) in higher education, against the backdrop of rapid developments in online learning. Reporting on a method by which one could isolate ideologically charged words from websites, the author underlines the need to pause, question and understand the underlying motives behind MOOCs, and ask fundamental questions about their data use, commercial interests, and ability to provide ‘good’ education. With its step-by-step ideological analysis, the author challenges educators, policymakers, and students alike to reconsider the fabric of online courses and their associated platforms. The book will appeal to scholars of digital education and sociology, as well as scholars from the critical sciences.

Dianati The Commercialisation of Massive Open Online Courses jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Chapter 1: MOOC Mirage: Disrupting Illusions of the ‘Golden Age’ of Online Learning.- Chapter 2: From OER to MOOCs: An Evolutionary Analysis and Its Neoliberal Context.- Chapter 3: Decoding Ideologies: A Gramscian Guide to Reading Ideologies in MOOCs and Beyond.- Chapter 4: Beyond Research Methods: Unpacking Ideological Criticism through Ontology, Epistemology, and Ideographs.- Chapter 5: Unmasking Ideologies: A Critical Examination of Coursera from Theory to Practice.- Chapter 6: Behind the Screens: Unpacking the Ideologies of Udacity through Ideographs and Criticism.- Chapter 7: Decoding Udemy: A Deep Dive into the Ideological Landscape of MOOCs.- Chapter 8: The Paradox of Progress: Dissecting the Neoliberal Ideologies in edX's Transformation.- Chapter 9: Piercing the Veil: A Critical Examination of MOOC Ideologies.


Seb Dianati is Academic Lead in the Digital Learning Futures team in Education Strategy at Charles Darwin University, Australia



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.