Curriculum, Pedagogy and Becoming a Veterinarian
Buch, Englisch, 176 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 231 mm, Gewicht: 290 g
ISBN: 978-1-03-221259-3
Verlag: Taylor & Francis Ltd
What do veterinarians learn in veterinary school? How do their experiences during those four years shape their perceptions of animals?
How do the structures, curriculum, and pedagogy of veterinary college create and influence these experiences?
Learning Animals opens up this conversation through an exploration of the complicated, fascinating and often painful stories of a cohort of veterinary students as they make their four-year journey from matriculation through graduation. The book examines how the experiences of veterinary students shape how humans relate to animals, from public policy and decision-making about the environment and animals slaughtered for food, to the most personal decisions about euthanizing companion animals.
The first full-length, critical, qualitative study of the perspectives of our primary teachers about animals, this will be a thought-provoking read for those in the fields of both educational research and veterinary education.
Zielgruppe
Postgraduate and Professional
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Berufliche Bildung Wirtschaftspädagogik, Berufspädagogik
- Naturwissenschaften Biowissenschaften Biowissenschaften Biowissenschaften, Biologie: Sachbuch, Naturführer
- Medizin | Veterinärmedizin Veterinärmedizin Veterinärmedizin
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Pädagogische Psychologie
- Medizin | Veterinärmedizin Veterinärmedizin Veterinärmedizin: Haus- und Kleintiere
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Allgemeine Didaktik Naturwissenschaften, Mathematik (Unterricht & Didaktik)
- Sozialwissenschaften Pädagogik Schulen, Schulleitung Universitäten, Hochschulen
- Naturwissenschaften Biowissenschaften Tierkunde / Zoologie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Lehrerausbildung
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Philosophie der Erziehung, Bildungstheorie
- Geowissenschaften Umweltwissenschaften Tier- und Umweltschutz
- Sozialwissenschaften Pädagogik Teildisziplinen der Pädagogik Erwachsenenbildung, lebenslanges Lernen
- Medizin | Veterinärmedizin Veterinärmedizin Veterinärmedizin: Groß- und Nutztiere
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Regierungspolitik
Weitere Infos & Material
Chapter 1. Introduction: Animals, Education and Change Chapter 2. Animals in Education: An Overview Chapter 3. Beginnings: Contexts, Memories, and Stories Chapter 4. Encountering Animal Bodies Chapter 5. Stepping Out: Learning in the Wild Chapter 6. Endings: There Are No Animals Here Chapter 7. Telling New Stories: Towards Different Animal and Human Futures Chapter 8. Turning Stories into New Love: Possibilities Chapter 9. A Researcher’s Tale: Making Change for Animals