Curriculum, Pedagogy and Becoming a Veterinarian
Buch, Englisch, 176 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 431 g
ISBN: 978-1-03-221781-9
Verlag: CRC Press
What do veterinarians learn in veterinary school? How do their experiences during those four years shape their perceptions of animals?
How do the structures, curriculum, and pedagogy of veterinary college create and influence these experiences?
Learning Animals opens up this conversation through an exploration of the complicated, fascinating and often painful stories of a cohort of veterinary students as they make their four-year journey from matriculation through graduation. The book examines how the experiences of veterinary students shape how humans relate to animals, from public policy and decision-making about the environment and animals slaughtered for food, to the most personal decisions about euthanizing companion animals.
The first full-length, critical, qualitative study of the perspectives of our primary teachers about animals, this will be a thought-provoking read for those in the fields of both educational research and veterinary education.
Zielgruppe
Postgraduate and Professional
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Lehrerausbildung
- Medizin | Veterinärmedizin Veterinärmedizin Veterinärmedizin: Groß- und Nutztiere
- Naturwissenschaften Biowissenschaften Tierkunde / Zoologie
- Geowissenschaften Umweltwissenschaften Tier- und Umweltschutz
- Medizin | Veterinärmedizin Veterinärmedizin Veterinärmedizin
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Regierungspolitik
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Philosophie der Erziehung, Bildungstheorie
- Medizin | Veterinärmedizin Veterinärmedizin Veterinärmedizin: Haus- und Kleintiere
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Pädagogische Psychologie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Allgemeine Didaktik Naturwissenschaften, Mathematik (Unterricht & Didaktik)
- Sozialwissenschaften Pädagogik Berufliche Bildung Wirtschaftspädagogik, Berufspädagogik
- Sozialwissenschaften Pädagogik Teildisziplinen der Pädagogik Erwachsenenbildung, lebenslanges Lernen
- Sozialwissenschaften Pädagogik Schulen, Schulleitung Universitäten, Hochschulen
- Naturwissenschaften Biowissenschaften Biowissenschaften Biowissenschaften, Biologie: Sachbuch, Naturführer
Weitere Infos & Material
Chapter 1. Introduction: Animals, Education and Change Chapter 2. Animals in Education: An Overview Chapter 3. Beginnings: Contexts, Memories, and Stories Chapter 4. Encountering Animal Bodies Chapter 5. Stepping Out: Learning in the Wild Chapter 6. Endings: There Are No Animals Here Chapter 7. Telling New Stories: Towards Different Animal and Human Futures Chapter 8. Turning Stories into New Love: Possibilities Chapter 9. A Researcher’s Tale: Making Change for Animals