Elbaz-Luwisch | Auto/biography & Pedagogy | E-Book | sack.de
E-Book

E-Book, Deutsch, Englisch, Band 42, 0 Seiten

Reihe: Complicated Conversation

Elbaz-Luwisch Auto/biography & Pedagogy

Memory & Presence in Teaching
Erscheinungsjahr 2013
ISBN: 978-1-4539-1155-6
Verlag: Peter Lang
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)

Memory & Presence in Teaching

E-Book, Deutsch, Englisch, Band 42, 0 Seiten

Reihe: Complicated Conversation

ISBN: 978-1-4539-1155-6
Verlag: Peter Lang
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)



In the tradition of educational narrative inquiry, this book explores diverse ways of thinking, writing and theorizing from auto/biographic experience, in language that is rooted in practice yet challenges the authoritative discourses of educational policy, theory and research. The book moves from first to third person accounts and from personal and family stories to narratives of teachers and teacher educators in the contested, multicultural environment of Israel. It highlights the multi-voiced, embodied lives of Israeli teachers from many cultures and identities and engages with literature around memory and embodiment, imagination, place and presence in teaching. The book will interest researchers in curriculum studies, teaching and teacher education, as well as scholars interested in issues of memory in historical and contemporary contexts.

Elbaz-Luwisch Auto/biography & Pedagogy jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Contents: Mixing Memory and Desire like Spring Rain – 'Firm on My Feet': My Mother’s Story – Mothering, Embodying, Teaching – Retrieving Memory, Shaping Teaching: Stories of Teachers – Retrieving Memory, Shaping Teachers: Stories of Teacher Educators – Auto/biography, Writing and Teacher Learning – 'Taking the Imagination Visiting' as Pedagogy: Journal Fragments – Auto/biography and Conflict in Teaching and Life – Presence and Dialogue, Auto/biography and Teaching.


Freema Elbaz-Luwisch (PhD in educational theory from the University of Toronto) serves on the University of Haifa’s Faculty of Education. She is the author of two previous books and numerous articles and the co-author (with Xin Li and Carola Conle) of Shifting Polarized Positions: A Narrative Approach in Teacher Education (Peter Lang, 2009).



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.