Buch, Englisch, Band 16, 332 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 1470 g
Marketing and Engineering Issues in the Supply Chain and Internet Domains
Buch, Englisch, Band 16, 332 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 1470 g
Reihe: International Series in Quantitative Marketing
ISBN: 978-1-4020-7614-5
Verlag: Springer US
Managing Business Interfaces: Marketing, Engineering, and Manufacturing Perspectives provides state-of-the-art summary as well as new thoughts in managing business interfaces. Through eleven invited chapters, it brings together the latest developments in leading edge research related to new product development, supply chain management, e-business operations, and field studies.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Forschung & Entwicklung (F&E), Innovation
- Technische Wissenschaften Technik Allgemein Betriebswirtschaft für Ingenieure
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Vertrieb
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Organisationstheorie, Organisationssoziologie, Organisationspsychologie
- Technische Wissenschaften Maschinenbau | Werkstoffkunde Produktionstechnik
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Ökonometrie
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Wirtschaftsmathematik und -statistik
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Produktionsmanagement, Qualitätskontrolle
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensorganisation & Entwicklungsstrategien
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensführung
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Marketing
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Außenhandel
Weitere Infos & Material
New Products and Existing Product Portfolio Management.- Investment in Facility Flexibility for Early Market Entry Under Competitive Uncertainty.- Demand Modeling in Product Line Trimming: Substitutability and Variability.- Supply Chain Coordination.- Coordinated Pricing and Production/Procurement Decisions: A Review.- Contractual Relationships and Coordination in Distribution Channels.- Quantity Discounts for Supply Chain Coordination.- Interfaces in the Internet Space.- Pricing Internet Service.- Usage Volume and Value Segmentation in Business Information Services.- Collaboration in E-Business: Technology and Strategy.- Field Studies and Real-World Evidence.- Levers for Improving NPD Time and Financial Performance.- Platform Products: Theory and Evidence from International Practice Linking Manufacturing, Marketing, and Product Design.- The Marketing/Manufacturing Interface: Strategic Issues.