Buch, Englisch, 178 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 245 g
ISBN: 978-1-349-50021-5
Verlag: Palgrave Macmillan UK
The text analyses identities within virtual on-screen environments. Investigating regions in Second Life, it explores topical issues of the body in virtual space, nature and mythology in virtual environments, and the key arguments surrounding normative and subversive representations of gender, sexuality and subversion in screen-based environments.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Kunst Kunst, allgemein
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziale Gruppen/Soziale Themen Gender Studies, Geschlechtersoziologie
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Digitale Medien, Internet, Telekommunikation
- Geisteswissenschaften Literaturwissenschaft Kinder- und Jugendliteratur, Märchen, Mythen, Sagen
Weitere Infos & Material
Introduction Chapter 1 - Embodiment, virtual experience and the body: Possibilities for subversion? Chapter 2 - Tourism: Island utopias in the virtual sun Chapter 3 - Intersections in space, nature and mythology Chapter 4 - Masculinity, mass consumerism and subversive sex Chapter 5 - The female body in virtual space Chapter 6 - Subverting gender Conclusion References