Buch, Englisch, 398 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 857 g
Increasing the Value of Information in Knowledge-intensive Products and Processes
Buch, Englisch, 398 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 857 g
ISBN: 978-3-540-31408-0
Verlag: Springer Berlin Heidelberg
The 2nd edition of this book shows how the quality of information can be improved in such knowledge-intensive processes as on-line communication, strategy, product development, or consulting. The text offers proven principles for applying information quality management to a variety of information products. Case studies show how information quality management can increase satisfaction of knowledge workers and information consumers. Includes much new material.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Business Application Unternehmenssoftware SAP
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Qualitätsmanagement, Qualitätssicherung (QS), Total Quality Management (TQM)
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Wissensmanagement
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Angewandte Informatik Wirtschaftsinformatik
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Wirtschaftsinformatik, SAP, IT-Management
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Wirtschaftsmathematik und -statistik
Weitere Infos & Material
Introducing the Notion of Information Quality.- Information Quality Problems and Current Approaches.- A Framework for Information Quality Management.- Information Quality Case Studies.- Conclusion and Outlook.




