Buch, Englisch, 398 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 622 g
Increasing the Value of Information in Knowledge-intensive Products and Processes
Buch, Englisch, 398 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 622 g
ISBN: 978-3-642-06850-8
Verlag: Springer
The 2nd edition of this book shows how the quality of information can be improved in such knowledge-intensive processes as on-line communication, strategy, product development, or consulting. The text offers proven principles for applying information quality management to a variety of information products. Case studies show how information quality management can increase satisfaction of knowledge workers and information consumers. Includes much new material.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Wirtschaftsmathematik und -statistik
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Wirtschaftsinformatik, SAP, IT-Management
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Business Application Unternehmenssoftware SAP
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Wissensmanagement
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Technische Informatik Wartung & Reparatur
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Angewandte Informatik Wirtschaftsinformatik
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Qualitätsmanagement, Qualitätssicherung (QS), Total Quality Management (TQM)
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Daten / Datenbanken Data Warehouse
Weitere Infos & Material
Introducing the Notion of Information Quality.- Information Quality Problems and Current Approaches.- A Framework for Information Quality Management.- Information Quality Case Studies.- Conclusion and Outlook.




