Fischer / Kollar / Mandl | Scripting Computer-Supported Collaborative Learning | Buch | 978-0-387-36947-1 | www.sack.de

Buch, Englisch, 344 Seiten, Format (B × H): 162 mm x 243 mm, Gewicht: 1540 g

Reihe: Computer-Supported Collaborative Learning Series

Fischer / Kollar / Mandl

Scripting Computer-Supported Collaborative Learning

Cognitive, Computational and Educational Perspectives
2007. Auflage 2006
ISBN: 978-0-387-36947-1
Verlag: Springer Us

Cognitive, Computational and Educational Perspectives

Buch, Englisch, 344 Seiten, Format (B × H): 162 mm x 243 mm, Gewicht: 1540 g

Reihe: Computer-Supported Collaborative Learning Series

ISBN: 978-0-387-36947-1
Verlag: Springer Us


Theoretically, the term "script" appears to be rather ill-defined.

This book clarifies the use of the term "script" in education. It approaches the term from at least three perspectives: cognitive psychology perspective, computer science perspective, and an educational perspective. The book provides learners with scripts that support them both in communication/coordination and in higher-order learning.

Fischer / Kollar / Mandl Scripting Computer-Supported Collaborative Learning jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research

Weitere Infos & Material


Group processes in the classroom.- Cognitive Perspectives.- Scripting Collaborative Learning Processes: A Cognitive Perspective.- Can People Learn Computer-Mediated Collaboration by Following A Script?.- Scripting in Net-Based Medical Consultation: The Impact of External Representations on Giving Advice and Explanations.- Scripting Laypersons’ Problem Descriptions in Internet-Based Communication with Experts.- Discussion.- Computational Perspectives.- Scripting Collaborative Learning in Agent-Based Systems.- Modeling CSCL Scripts — a Reflection on Learning Design Approaches.- Scripted Anchored Discussion of Multimedia Lecture Recordings.- Flexible Scripting in Net-Based Learning Groups.- Discussion.- Educational Perspectives.- Scripting Argumentative Knowledge Construction in Computer-Supported Learning Environments.- Supporting Collaborative Learning in Videoconferencing Using Collaboration Scripts and Content Schemes.- The Roles of Scripts in Promoting Collaborative Discourse in Learning by Design.- Educational Perspectives on Scripting CSCL.- Interdisciplinary Perspectives.- Designing Integrative Scripts.- The Interplay of Internal and External Scripts.- Discussion.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.