Buch, Englisch, 386 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 770 g
Potentials for Business, Social Entrepreneurship, Welfare and Civil Society
Buch, Englisch, 386 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 770 g
ISBN: 978-3-642-32878-7
Verlag: Springer
Forewords by Agnès HUBERT (Member of the Bureau of European Policy Advisers (BEPA) of the European Commission) and Antonella Noya (Senior Policy Analyst at OECD, manager of the OECD LEED Forum on Social Innovations)
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziologie Allgemein
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Regierungspolitik Kultur-, Wissenschafts- & Technologiepolitik
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Corporate Social Responsibility (CSR), Nachhaltiges Wirtschaften
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Sozialwirtschaft
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Industrie- und Technologiepolitik
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Regierungspolitik Sozialpolitik
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Forschung & Entwicklung (F&E), Innovation
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Non-Profit-Organisationen, Verbände
Weitere Infos & Material
1. Introduction.- 2. On Social Innovation Theory.- 3. Social Innovation in the Service Sector.- 4. Social Innovation and Welfare.- 5. Social Innovation and Social Entrepreneurship.- 6. Social Innovation at the workplace.- 7. Social Innovation, Open Innovation and Social Media.- 8. Measuring Social Innovation.- 9. Social Innovation and the Social Sciences.