Buch, Englisch, 386 Seiten, Paperback, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 610 g
Potentials for Business, Social Entrepreneurship, Welfare and Civil Society
Buch, Englisch, 386 Seiten, Paperback, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 610 g
ISBN: 978-3-642-44442-5
Verlag: Springer
Forewords by Agnès HUBERT (Member of the Bureau of European Policy Advisers (BEPA) of the European Commission) and Antonella Noya (Senior Policy Analyst at OECD, manager of the OECD LEED Forum on Social Innovations)
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Corporate Social Responsibility (CSR), Nachhaltiges Wirtschaften
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Regierungspolitik Kultur-, Wissenschafts- & Technologiepolitik
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Forschung & Entwicklung (F&E), Innovation
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Regierungspolitik Sozialpolitik
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziologie Allgemein
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Industrie- und Technologiepolitik
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Non-Profit-Organisationen, Verbände
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Sozialwirtschaft
Weitere Infos & Material
1. Introduction.- 2. On Social Innovation Theory.- 3. Social Innovation in the Service Sector.- 4. Social Innovation and Welfare.- 5. Social Innovation and Social Entrepreneurship.- 6. Social Innovation at the workplace.- 7. Social Innovation, Open Innovation and Social Media.- 8. Measuring Social Innovation.- 9. Social Innovation and the Social Sciences.