Fuchs / Horlacher / Tröhler | IJHE Bildungsgeschichte | E-Book | www.sack.de
E-Book

E-Book, Deutsch, 114 Seiten, Format (B × H): 165 mm x 235 mm

Reihe: Bildungsgeschichte

Fuchs / Horlacher / Tröhler IJHE Bildungsgeschichte

International Journal for the Historiography of Education 11. Jahrgang (2021) Heft 1
1. Auflage 2021
ISBN: 978-3-7815-5875-5
Verlag: Verlag Julius Klinkhardt
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark

International Journal for the Historiography of Education 11. Jahrgang (2021) Heft 1

E-Book, Deutsch, 114 Seiten, Format (B × H): 165 mm x 235 mm

Reihe: Bildungsgeschichte

ISBN: 978-3-7815-5875-5
Verlag: Verlag Julius Klinkhardt
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark



Beiträge
– Recent developments in Comparative Education:
myths, muddles, and marvels
– Prestige und Heimat. (Das Schreiben über) Zoologische Präparate
im Kontext der Zürcher Lehrerbildung 1897-1944
[Prestige and homeland. (Writing about) zoological specimens in
the context of Zurich’s teacher education 1897-1944]
– Die Auswirkungen des nationalsozialistischen Sterilisationsgesetzes
auf die Hilfsschulen
[The effects of the National Socialist sterilization law on auxiliary
schools]
Debatte
– Coronation or Educona? Pardon me?!?
Coroziehung oder Erzierona? Wie bitte?!??
Kolumne
– Terri Seddon
Reading and writing 2020 historically:
Reflections on temporalities of crisis
Vorschau auf 2-2021
“Education historical scholarship post Secularization, R. I. P.
leads to questioning, not if secularization in the meaning of institutional
division took place, but rather what secularization as a
political project contained. It invites to reconsider what research
into religion and state within the field of history of education – in
interdisciplinary overlaps with political history and historical religion
research – has contributed and can continue to contribute.”
(Mette Buchardt)

Fuchs / Horlacher / Tröhler IJHE Bildungsgeschichte jetzt bestellen!

Weitere Infos & Material


.................................................................................................................. 7
Beiträge – Articles
Robert Cowen
Recent developments in Comparative Education: myths, muddles, and marvels...............11
Adrian Juen
Prestige und Heimat. (Das Schreiben über) Zoologische Präparate im Kontext
der Zürcher Lehrerbildung 1897-1944
[Prestige and homeland. (Writing about) zoological specimens in the context of
Zurich’s teacher education 1897-1944] ............................................................................23
Dagmar Hänsel
Die Auswirkungen des nationalsozialistischen Sterilisationsgesetzes auf die
Hilfsschulen
[The effects of the National Socialist sterilization law on auxiliary schools] ......................38
Debatte – Discussion
Coronation or Educona? Pardon me?!?
Coroziehung oder Erzierona? Wie bitte?!? ................................................................. 55
Maarten Simons
The rediscovery of the irrelevance of educational thinking................................................58
Ethan Hutt
The sickness in our schools: Corona and the logic of Human Capital .............................61
Inga Bostad
Educational reasoning in times of crisis: Making habitable worlds ...................................65
Malin Ideland
Education, disaster capitalism and the need of distance ...................................................68
Nicholas C. Burbules
A case study of educationalization in the time of COVID-19 ..........................................70
Judith Harford
“All changed, changed utterly”: COVID-19 and education .............................................73
Helen Proctor
COVID-19 and the scholarly field of education: some notes from fortress Australia ........75
Norbert Ricken
The loupe of Corona .......................................................................................................78
Rezensionen – Reviews
Mette Buchardt
Christine Schönebeck: Frei sein – mündig werden ..........................................................82
Florian Gimpl
Konstantin Rapp: Napoleon und der „Vaterländische Krieg“ ...........................................84
Fritz Osterwalder
Sonja Levsen: Autorität und Demokratie .........................................................................87
Lukas Boser
Peter Kramper: The Battle of the Standards .....................................................................92
Till Neuhaus
Alexander Kraus/Sabine Reh (Hrsg.): Stadt macht Schule................................................95
Jürgen Overhoff
Tobias Müller: Die Wurzeln des Populismus ....................................................................98
Kolumne – Column
Terri Seddon
Reading and writing 2020 historically: Reflections on temporalities of crisis........... 101



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.