Buch, Englisch, 94 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 330 g
A Sociological Study with International Scope
Buch, Englisch, 94 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 330 g
Reihe: CSR, Sustainability, Ethics & Governance
ISBN: 978-3-662-46653-7
Verlag: Springer
Through interviews with business ethics faculty members, students, and graduates around the world, as well as attendance in business ethics classes and examination of classroom materials, the author presents patterns of theory, perspectives and outcomes from culturally and geographically diverse business schools. This research provides insights into how business ethics educators are responding to the growing diversity in student populations and the dual crises of environmental destruction and lack of ethical stewardship.
The book also discusses alternative discourses within business schools and makes recommendations for future improvements.
Zielgruppe
Professional/practitioner
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften Interdisziplinär Wirtschafts- und Sozialwissenschaften
- Sozialwissenschaften Pädagogik Schulen, Schulleitung Universitäten, Hochschulen
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Unternehmensethik
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften Interdisziplinär Universitäten, Wissenschaftliche Akademien, Gelehrtengesellschaften
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Pädagogische Soziologie, Bildungssoziologie
Weitere Infos & Material
A Qualitative Study of Business Ethics: A Sociologist Walks into a Business School.- Management Theory and Business Education: Is Business Behavior Anti-Social Behavior?.- Putting Ethics in Business.- Diversity in Business: Is it Still a White (Heterosexual, Christian, Western-educated) Man's World?.- Alternative and Critical Perspectives in Business Ethics.- What Changes are already Happening in Business Management Education?.