Buch, Englisch, 277 Seiten, Paperback, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 386 g
Reihe: Language and Globalization
The Case of Adventure Tourism
Buch, Englisch, 277 Seiten, Paperback, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 386 g
Reihe: Language and Globalization
ISBN: 978-3-030-48707-2
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Soziolinguistik
- Geisteswissenschaften Philosophie Semiotik
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Interkulturelle Kommunikation & Interaktion
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Sprachwissenschaften Semiotik
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Freizeitsoziologie, Konsumsoziologie, Alltagssoziologie, Populärkultur
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Sprachpolitik
Weitere Infos & Material
Chapter 1: Theorizing Place, Tourist Mobilities and Adventure Tourism.- Chapter 2: Adventure Playgrounds: Places to Play and Places 'in Play'.- Chapter 3: Mobile and Global Ethnography in Two Hemispheres.- Chapter 4: Labor Regulation and Hypermobility Within Adventure Tourism's Niche Market.- Chapter 5: The Performance of Place and Tourist Performativity Through Bungee Jumping On and Offline.- Chapter 6: Concluding Remarks.- Chapter 7: Advice: What to Bear in Mind If You Decide on an Ethnographic Study Of Your Own.