Haggstrom / Wieczorek / Morgan | The Foreign Language Classroom | Buch | 978-1-138-97448-7 | www.sack.de

Buch, Englisch, 300 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 376 g

Reihe: Source Books on Education

Haggstrom / Wieczorek / Morgan

The Foreign Language Classroom

Bridging Theory and Practice
1. Auflage 2019
ISBN: 978-1-138-97448-7
Verlag: Routledge

Bridging Theory and Practice

Buch, Englisch, 300 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 376 g

Reihe: Source Books on Education

ISBN: 978-1-138-97448-7
Verlag: Routledge


Written from the practical viewpoint of language educators, these essays address classroom applications of second-language theory that respond to a broad spectrum of needs of foreign-language instructors. In addition to the commonly taught French and Spanish, it offers commentary on the teaching of Arabic, Greek, Hungarian, and Japanese. Topics include grammar; task variation and repair; the transition from language to literature and writing; the use of technology; and methodology. There is a glossary of pedagogical terms and an index.

Haggstrom / Wieczorek / Morgan The Foreign Language Classroom jetzt bestellen!

Weitere Infos & Material


Contents *Making the Transition from Language to Literature, Jean Marie Schultz *The 'Think-Aloud' Procedure as a Diagnostic and Learning Tool for Second-Language Learners, Janis H. Black *Cognitive Aspects of Personality and Listening Comprehension, Mary Call *Task Variation and Repair in the Foreign Language Classroom, Celeste Kinginger *ApplyingDiscourse Analysis to Students' Videotaped Performances: A Recent Methodology, a New Beginning, Elli Doukanari *Stimulating the Right Brain in the Second-Language Classroom, Theresa A. Waldspurger *Responding to Foreign Language Student Writing: Expanding Our Options, Margaret Ann Kassen *La production écrite en langue seconde par le recueil de textes, Michel Gagnon *Arabic as a Foreign Language: Bringing Diglossia into theClassroom, Ahmed Fakhri *Acquisition of Pragmatic Rules: The Gap Between What the Language Textbooks Present and how Learners Perform, Miyuki Takenoya *The Linguistic Effect of Foreign Language Learning on the Development of Mother Tongue Skills, Istvan Kecskés and Tünde Papp *The Development of the Japanese Speaking Test and the Preliminary Japanese Speaking Test, Margaret E. Malone and Sylvia B. Rasi *Reinventing 'Grammar' for the Foreing Language Classroom, Sharon L. Shelly *From Control to Chaos: Reflections on an 'Unstylish' Research Paradigm, Vicki Galloway *Bibliography *List of Terms *Index


Margaret Haggstorm, Leslie Z. Morgan, Joseph A. Wieczorek



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.