Handsfield | Literacy Theory as Practice | Buch | 978-0-8077-5705-5 | sack.de

Buch, Englisch, 240 Seiten, Paperback, Format (B × H): 155 mm x 226 mm, Gewicht: 318 g

Reihe: Language and Literacy

Handsfield

Literacy Theory as Practice

Connecting Theory and Instruction in K-12 Classrooms
Erscheinungsjahr 2015
ISBN: 978-0-8077-5705-5
Verlag: Teachers College Press

Connecting Theory and Instruction in K-12 Classrooms

Buch, Englisch, 240 Seiten, Paperback, Format (B × H): 155 mm x 226 mm, Gewicht: 318 g

Reihe: Language and Literacy

ISBN: 978-0-8077-5705-5
Verlag: Teachers College Press


This comprehensive textbook introduces readers to the most influential theories and models of reading and literacy, ranging from behaviorism and early information processing theories to social constructionist and critical theories. Focusing on how these theories connect with different curricular approaches to literacy instruction from pre-K to grade 12, the author shows how these theories both shape and are shaped by everyday literacy practices in classrooms. Readers are invited to explore detailed vignettes that offer a practice-based view of theories as they are brought to life in classrooms. Unlike other books on literacy theories, Reading Theory devotes substantial attention to linguistically and culturally diverse classrooms and 21st-century technologies.

Handsfield Literacy Theory as Practice jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.




Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.