Hartley | Digital Futures for Cultural and Media Studies | E-Book | www.sack.de
E-Book

E-Book, Englisch, 256 Seiten, E-Book

Hartley Digital Futures for Cultural and Media Studies


1. Auflage 2011
ISBN: 978-1-118-10669-3
Verlag: John Wiley & Sons
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)

E-Book, Englisch, 256 Seiten, E-Book

ISBN: 978-1-118-10669-3
Verlag: John Wiley & Sons
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)



An ambitious rendering of the digital future from a pioneer ofmedia and cultural studies, a wise and witty take on a changingfield, and our orientation to it
* Investigates the uses of multimedia by creative and productivecitizen-consumers to provide new theories of communication thataccommodate social media, participatory action, anduser-creativity
* Leads the way for new interdisciplinary engagement with systemsthinking, complexity and evolutionary sciences, and the convergenceof cultural and economic values
* Analyzes the historical uses of multimedia from print, throughbroadcasting to the internet
* Combines conceptual innovation with historical erudition topresent a high-level synthesis of ideas and detailed analysis ofemergent forms and practices
* Features an international focus and global reach to provide abasis for students and researchers seeking broaderperspectives

Hartley Digital Futures for Cultural and Media Studies jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


1. The History and Future of Ideas 1
2. Cultural Studies, Creative Industries, and Cultural Science27
3. Journalism and Popular Culture 59
4. The Distribution of Public Thought 94
5. Television Goes Online 117
6. Silly Citizenship 133
7. The Probability Archive 155
8. Messaging as Identity 176
9. Paradigm Shifters: Tricksters and Cultural Science 199
References 215
Acknowledgments 236
Index 238


John Hartley is Research Director of the Centre for Creative Industries & Innovation at Queensland University of Technology, Australia, where he was founding dean of the Creative Industries Faculty. Previously he was head of the School of Journalism, Media & Cultural Studies at Cardiff University in Wales. Hartley is author of many books on popular culture, media, journalism and creative industries. His previous books with Wiley-Blackwell include Television Truths (2008), Story Circle: Digital Storytelling Around the World (co-edited with Kelly McWilliam, 2009), and Creative Industries (2005).



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.