Buch, Englisch, 208 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 1090 g
Buch, Englisch, 208 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 1090 g
ISBN: 978-3-540-44765-8
Verlag: Springer
This textbook on international business integrates the academic study of international trade and foreign direct investment with the actual strategic and operational decisions of exporters and multinational enterprises. The book merges managerial decision making in the internationally oriented firm with the conceptual tools provided by international economics. It covers issues of central importance to firms that invest overseas: political risk, taxation, and expatriate assignment.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Internationales Management
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Betriebswirtschaft: Theorie & Allgemeines
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften: Allgemeines
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Internationale Wirtschaft Volkswirtschaften einzelner Länder und Regionen
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensorganisation & Entwicklungsstrategien
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Internationale Wirtschaft Internationaler Handel
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Multinationale Unternehmen
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Internationale Wirtschaft Entwicklungsökonomie & Emerging Markets
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensführung
Weitere Infos & Material
Business Across Borders.- Gains from Trade.- Factor Advantages.- Trade Costs.- Trade Rules.- Market Adaptation.- Multinational Formation.- Internalization.- Competitive Interactions.- Foreign Exchange Risk.- Political Risk.- International Taxation.- Expatriate Assignment.




