Hetherington / Lerner / Perlmutter | Child Development in a Life-Span Perspective | E-Book | sack.de
E-Book

E-Book, Englisch, 336 Seiten

Hetherington / Lerner / Perlmutter Child Development in a Life-Span Perspective


Erscheinungsjahr 2013
ISBN: 978-1-134-73962-2
Verlag: CRC Press
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)

E-Book, Englisch, 336 Seiten

ISBN: 978-1-134-73962-2
Verlag: CRC Press
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)



Comprised of papers written by members of the Social Science Research Council Subcommittee on Child Development in Life-Span Perspective, this book provides a representation of the current status of the relation between child development and the life- span. It suggests the possible synthesis of these two fields from both conceptual and empirical evidence. Theories and methods concerning the social, psychological, and anatomical influences on children's cognitive development through adolescence are highlighted.

Hetherington / Lerner / Perlmutter Child Development in a Life-Span Perspective jetzt bestellen!

Weitere Infos & Material


Contents: E.M. Hetherington, P.B. Baltes, Child Psychology and Life-Span Development. R.M. Lerner, Personality and Development: A Life-Span Perspective. J.W. Meyer, The Social Construction of the Psychology of Childhood: Some Contemporary Processes. D.L. Featherman, K.I. Spenner, N. Tsunematsu, Class and the Socialization of Children: Constancy, Change, or Irrelevance? M.E.P. Seligman, L.P. Kamen, S. Nolen-Hoeksema, Explanatory Style Across the Life Span: Achievement and Health. A. Caspi, G.H. Elder Jr, Childhood Precursors of the Life Course: Early Personality and Life Disorganization. J. Dunn, L. Sherrod, Changes in Children's Social Lives and the Development of Social Understanding. R.D. Parke, Families in Life-Span Perspective: A Multilevel Developmental Approach. M. Perlmutter, Cognitive Development in Life-Span Perspective: From Description of Difference to Explanation of Changes. F.E. Weinert, A. Helmke, Individual Differences in Cognitive Development: Does Instruction Make a Difference? H.W. Stevenson, Culture and Schooling: Influences on Cognitive Development. R.J. Sternberg, Lessons from the Life-Span: What Theorists of Intellectual Development Among Children Can Learn from Their Counterparts Studying Adults. O.G. Brim Jr., D.A. Phillips, The Life Span Intervention Cube.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.