Hoadley | Pedagogy in Poverty | E-Book | sack.de
E-Book

E-Book, Englisch, 254 Seiten

Reihe: Routledge Research in Education Policy and Politics

Hoadley Pedagogy in Poverty

Lessons from twenty years of curriculum reform in South Africa
Erscheinungsjahr 2017
ISBN: 978-1-317-39861-5
Verlag: CRC Press
Format: EPUB
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)

Lessons from twenty years of curriculum reform in South Africa

E-Book, Englisch, 254 Seiten

Reihe: Routledge Research in Education Policy and Politics

ISBN: 978-1-317-39861-5
Verlag: CRC Press
Format: EPUB
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)



This book explores the relationship between curriculum and pedagogy when considering educational outcomes in contexts of poverty. Offering a unique insight into the first twenty years of democracy in South Africa, it examines key educational reforms of the curriculum which have been shaped by national and international dynamics. Chapters are grounded in rich empirical accounts of life in the classroom, focusing on the teacher as a key mediator between curriculum and pedagogy, and highlighting the potential of forms of curriculum to improve the quality of education and to reduce inequality, both in South Africa and in developed and emerging economies worldwide.

Hoadley Pedagogy in Poverty jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Part 1: Framing the Project Introduction. Theoretical Framework Part 2: The Democratic Transition 1994-1999 Curriculum and Pedagogy under Apartheid. Pedagogy at the Point of Transition to Democracy. Reform 1: Curriculum 2005. A Grade 1 Classroom 1999 Part 3: Re-inscribing the Boundary 2000-2008 Reform 2: National Curriculum Statement (NCS). Reproducing Inequalities through Pedagogy: Case Studies of Classrooms in 2003. Reproducing Inequalities through Pedagogy: Teachers Positioning Part 4: Towards Knowledge or Towards Standards Reform 3: The Curriculum and Assessment Policy (CAPS). Surface Compliance: Pedagogy under Stringent Conditions Part 5: Conclusions Curriculum Change 1994-2014. Pedagogic Forms and Teacher Identities.


Ursula Hoadley is Associate Professor in the School of Education, University of Cape Town, South Africa.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.