Ingene / Parry | Mathematical Models of Distribution Channels | E-Book | www.sack.de
E-Book

E-Book, Englisch, Band 17, 568 Seiten, eBook

Reihe: International Series in Quantitative Marketing

Ingene / Parry Mathematical Models of Distribution Channels


2004
ISBN: 978-0-387-22790-0
Verlag: Springer US
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark

E-Book, Englisch, Band 17, 568 Seiten, eBook

Reihe: International Series in Quantitative Marketing

ISBN: 978-0-387-22790-0
Verlag: Springer US
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark



identifies eight "Channel Myths" that characterize almost all analytical research on distribution channels. The authors prove that models that incorporate one or more Channel Myths generate distorted conclusions; they also develop a methodology that will enable researchers to avoid falling under the influence of any Channel Myth.

Ingene / Parry Mathematical Models of Distribution Channels jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research

Weitere Infos & Material


A Commentary on Distribution-Channels Modeling.- The Bilateral-Monopoly Model and Channel Myths.- Multiple (Exclusive) Retailers.- Multiple (Exclusive) States-of-Nature.- Toward a Manufacturer-Optimal Per-Unit Fee: A Channel-Coordinating Quantity-Discount Schedule.- The Manufacturer-Optimal Two-Part Tariff.- The Channel-Coordinating Menu.- Coordination versus Maximization: Theoretical Analyses.- Coordination versus Maximization: Graphical Analyses.- The Competing-Retailers Model with Channel Breadth.- Modeling a Change in Competitive Substitutability.- Towards a Unifying Theory of Distribution Channels.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.