Buch, Englisch, 496 Seiten, Paperback, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 762 g
Reihe: Studies in Economic Design
Models of Strategic Formation
Buch, Englisch, 496 Seiten, Paperback, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 762 g
Reihe: Studies in Economic Design
ISBN: 978-3-642-07719-7
Verlag: Springer
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Wirtschaftsmathematik und -statistik
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften Interdisziplinär Wirtschafts- und Sozialwissenschaften
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Ökonometrie
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Mikroökonomie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziologie Allgemein Gesellschaftstheorie
Weitere Infos & Material
On the Formation of Networks and Groups.- Graphs and Cooperation in Games.- A Strategic Model of Social and Economic Networks.- Spatial Social Networks.- Stable Networks.- The Stability and Efficiency of Economic and Social Networks.- A Noncooperative Model of Network Formation.- The Stability and Efficiency of Directed Communication Networks.- Endogenous Formation of Links Between Players and of Coalitions: An Application of the Shapley Value.- Link Formation in Cooperative Situations.- Network Formation Models With Costs for Establishing Links.- Network Formation With Sequential Demands.- Coalition Formation in General NTU Games.- A Strategic Analysis of Network Reliability.- A Dynamic Model of Network Formation.- A Theory of Buyer-Seller Networks.- Competition for Goods in Buyer-Seller Networks.- Buyers’ and Sellers’ Cartels on Markets With Indivisible Goods.- Network Exchange as a Cooperative Game.- Incentive Compatible Reward Schemes for Labour-managed Firms.- Project Evaluation and Organizational Form.- References.