Jeffords / Rabinovitz | Seeing Through the Media | Buch | 978-0-8135-2042-1 | www.sack.de

Buch, Englisch, 360 Seiten, Paperback, Format (B × H): 153 mm x 228 mm, Gewicht: 517 g

Reihe: Communications, Media, and Culture Series

Jeffords / Rabinovitz

Seeing Through the Media

The Persian Gulf War
Erscheinungsjahr 1994
ISBN: 978-0-8135-2042-1
Verlag: Rutgers University Press

The Persian Gulf War

Buch, Englisch, 360 Seiten, Paperback, Format (B × H): 153 mm x 228 mm, Gewicht: 517 g

Reihe: Communications, Media, and Culture Series

ISBN: 978-0-8135-2042-1
Verlag: Rutgers University Press


The New Republic airbrushed a Hitler mustache on Saddam Hussein. CNN reporters described the bombing of Baghdad as ""fireworks on the Fourth of July."" The Pentagon fed prepackaged programs to the TV networks. Veiled Arab women became icons of an exotic culture. These are some of the ways the media brought home the war in the Persian Gulf as a national spectacle. Looking to old and new technologies for mass communication-from CNN to comic books, from international news agencies to tabloids, from bomb sights to the Super Bowl-the essays in this collection show the ways in which public information is shaped, packaged, and disseminated.

Jeffords / Rabinovitz Seeing Through the Media jetzt bestellen!


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.