Buch, Englisch, 180 Seiten, Paperback, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 312 g
Buch, Englisch, 180 Seiten, Paperback, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 312 g
ISBN: 978-981-1508-16-5
Verlag: Springer Nature Singapore
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Philosophie Kulturphilosophie
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Fertigungsindustrie Textilindustrie
- Geisteswissenschaften Philosophie Philosophie: Allgemeines, Methoden
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Kultursoziologie
Weitere Infos & Material
1 Introduction.- 1.1 Why Should Philosophy Matter to Fashion.- 1.2 Why Does Fashion Matter to Philosophy.- 2 What Immanuel Kant Would Say about Fashion: Metaphysics of Pursuit of the Self by Way of Fashion.- 3 Fashion and Freedom: An Adornian Critique.- 4 In Search of Unintentional Truth: From Experience (Erfahrung) through Dialectics to Fashion.- 5 The Dialectical Image: The Redemption of Fashion.- 6 Universal Consciousness, Experience (Erfahrung), and Fashion.- 7 Fashion as A Utopian Impulse: The Inversion of Political Economy via the Consumption of Fashion.- 8 The Dialectical Sublation by the Consumption of Fashion.- 9 Fashion History in Light of the Philosophy of History.