Buch, Englisch, 576 Seiten, Format (B × H): 193 mm x 246 mm, Gewicht: 1270 g
A Methodological Account
Buch, Englisch, 576 Seiten, Format (B × H): 193 mm x 246 mm, Gewicht: 1270 g
ISBN: 978-0-19-968649-0
Verlag: Hurst & Co.
The book argues that mainstream economists, who base their analyses only on the economic motivation of people, fail to explain and understand real-life economic phenomena. The economic crisis, which began in 2008, illustrates the relevance of psychic and social motivations, especially when combined with each other. This book discusses orthodox and heterodox economics, and offers the reader ample material on philosophy of science, psychology and sociology. A
multidisciplinary economic perspective is constructed in which economics, psychology, and sociology are integrated, and this multidisciplinary approach offers an understanding of real-life problems. Moreover, it offers researchers a rich source for further analysis.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtliche Themen Wirtschaftsgeschichte
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftsgeschichte
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziologie Allgemein
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Geschichte der VWL
- Sozialwissenschaften Psychologie Psychologie / Allgemeines & Theorie Psychologische Theorie, Psychoanalyse
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Wirtschaftstheorie, Wirtschaftsphilosophie