A Critique of an Ideology
Buch, Englisch, 362 Seiten, Format (B × H): 157 mm x 239 mm, Gewicht: 5563 g
ISBN: 978-1-137-33426-8
Verlag: Palgrave MacMillan UK
Most people know what management is but often people have vague ideas about Manageralism. This book introduces Manageralism and its ideology as a colonising project that has infiltrated nearly every eventuality of human society.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Organisationstheorie, Organisationssoziologie, Organisationspsychologie
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Internationale Wirtschaft Entwicklungsökonomie & Emerging Markets
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Verhaltensökonomik
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Unternehmensethik
Weitere Infos & Material
1. Introduction: Managerialism and Society 2. Managerialism as Ideology 3. Annihilating Social Change 4. Spreading Managerialism 5. The Culture of Managerialism 6. Managerialism and Authoritarianism 7. Managerialism and Positive Thinking 8. Shaping Science - Shaping Democracy 9. Management Studies 10. The Age of Managerialism 11. Challenges to Managerial Thinking 12. Beyond Managerialism 13. Roadblocks to Post-Managerialism 14. Conclusion: A Post-Managerial World is Possible