E-Book, Deutsch, 228 Seiten, eBook
Kreuzbauer Design and Brand
2002
ISBN: 978-3-322-89189-1
Verlag: Deutscher Universitätsverlag
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark
The Influence of Product Form on the Formation of Brands
E-Book, Deutsch, 228 Seiten, eBook
Reihe: Marken- und Produktmanagement
ISBN: 978-3-322-89189-1
Verlag: Deutscher Universitätsverlag
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Weitere Infos & Material
Content.- A. Introduction.- 1. The Problem.- 2. Structure of the Dissertation.- B. Theoretical Part.- I. General Brand Conceptions.- II. Approaches to Brand Formation.- III. General Considerations of Brand Semiosis and Brand Communication.- IV. Cognitive Processes of Brand Formation.- C. Methods for Determining Brand Identifiers.- I. General Difficulties.- II. Requirements for a Method to Determine Brand Identifiers.- III. Methods of Data Collection for Determining Attribute-Values.- IV. Content Analysis for Determining Brand Frames.- V. Evaluation of Content Analysis:.- VI. Experiments for Determining Default Attribute-Values (=Brand Identifiers).- D. Final Comments and Summary.- I. Limitations.- II. Further Research.- III. Summary.- E. Appendix:.- F. References:.