Buch, Englisch, 374 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 758 g
Realtime and Object-Oriented Audio
Buch, Englisch, 374 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 758 g
ISBN: 978-3-030-13711-3
Verlag: Springer International Publishing
Together with its companion volume, Computer Music Instruments: Foundations, Design and Development, this book provides a comprehensive treatment of computational instruments for sound and music. It is suitable for advanced undergraduate and postgraduate students in music and signal processing, and for practitioners and researchers. Some understanding of acoustics and electronic music would be helpful to understand some applications, but it's not strictly necessary to have prior knowledge of audio DSP or programming, while C / C++ programmers with no experience of audio may be able to start reading the chapters that deal with sound and music computing.
Zielgruppe
Upper undergraduate
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Technische Wissenschaften Elektronik | Nachrichtentechnik Nachrichten- und Kommunikationstechnik Signalverarbeitung
- Geisteswissenschaften Musikwissenschaft Musikinstrumente Elektronische Musikinstrumente
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Professionelle Anwendung Digitale Musik
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Informatik Tonsignalverarbeitung
- Technische Wissenschaften Sonstige Technologien | Angewandte Technik Signalverarbeitung, Bildverarbeitung, Scanning
- Geisteswissenschaften Musikwissenschaft Musikgattungen Elektronische Musik
- Geisteswissenschaften Musikwissenschaft Musikwissenschaft Allgemein Musikalische Akustik, Tontechnik, Musikaufnahme
Weitere Infos & Material
Part I, Towards Realtime Audio in C.- Introduction to the Programming Environment.- Data Types and Operators.- Standard Input and Output.- Control of Flow.- Arrays and Pointers.- Functions.- Structures.- Memory Management.- File Input and Output.- Soundfiles.- Realtime Audio.- Realtime MIDI.- Part II, Object-Oriented Audio in C++.- Oscillators.- Interpolation.- Envelopes.- Filters.- AuLib.- Delay Line Processing.- Frequency-Doman Processing.- Plugins.- Appendix. A, AuLib Reference.- References.- Index.