Buch, Englisch, 244 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 448 g
From Cottage Industry to Big Business
Buch, Englisch, 244 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 448 g
ISBN: 978-3-319-71669-5
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Medien-, Informations und Kommunikationswirtschaft Radio- und Fernsehindustrie
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Regierungspolitik Kultur-, Wissenschafts- & Technologiepolitik
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Fernsehen & Rundfunk
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Kulturwissenschaften
Weitere Infos & Material
1. Chapter 1: Introduction: Situating Independent Television in the cultural economy.- 2. Part I: Independent transformations. The politics of independence: Contextualising independent television production in the UK - Chapter 2. The creation of the independent sector in the UK.- 3. Chapter 3. Creative Industries policy and the rise of the ‘mega-indies’; Independent television production in the age of New Labour.- 4. Part II: Working in independent television - Chapter 4: Creative labour and social change.- 5. Chapter 5 Working in the Indies: Precarity, value and burnout.- 6. Chapter 6 Networks, social capital and the burden of performativity.- 7. Part III: Cultural Value - Chapter 7 Independent Creativity.- 8. Chapter 8: Commercialisation, consolidation and cultural value: The restructuring of the British independent television industry, and the implications for production.- 9. Chapter 9. Conclusion: towards a moral economy of independent television production.