Levis / Moyer | Social Dynamics in Second Language Accent | E-Book | sack.de
E-Book

E-Book, Englisch, Band 10, 303 Seiten

Reihe: Trends in Applied Linguistics [TAL]

Levis / Moyer Social Dynamics in Second Language Accent

E-Book, Englisch, Band 10, 303 Seiten

Reihe: Trends in Applied Linguistics [TAL]

ISBN: 978-1-61451-176-2
Verlag: De Gruyter
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)



This volume offers a definitive source for understanding social influences in L2 pronunciation, demonstrating the importance of empirical findings from a number of research perspectives, and outlining the directions that future work can take. The aim is to present a coherent argument for the significance of social factors and how they contribute to phonological acquisition.
Levis / Moyer Social Dynamics in Second Language Accent jetzt bestellen!

Zielgruppe


Applied Linguists, Researchers, Language Teachers

Weitere Infos & Material


1;Introduction;7
2;Part I: The Nature of Accent;15
2.1;1 The Social Nature of L2 Pronunciation;17
2.2;2 Acoustic-Phonetic Parameters in the Perception of Accent;37
2.3;3 Developmental Sequences and Constraints in Second Language Phonological Acquisition: Balancing Language-internal and Languageexternal Factors;59
2.4;4 Suprasegmental Measures of Accentedness;81
3;Part II: The Learner’s Approach to Pronunciation in Social Context;101
3.1;5 Understanding the Impact of Social Factors on L2 Pronunciation: Insights from Learners;103
3.2;6 L2 Accent Choices and Language Contact;125
3.3;7 Accentedness, “Passing” and Crossing;151
4;Part III: The Teacher’s Approach to Accent;175
4.1;8 Problematizing the Dependence on L1 Norms in Pronunciation Teaching Attitudes toward Second-language Accents;177
4.2;9 Phonological Literacy in L2 Learning and Teacher Training;201
4.3;10 Training Native Speakers to Listen to L2 Speech;225
5;Part IV: The Social Impact of Accent;243
5.1;11 Listener Expectations, Reverse Linguistic Stereotyping, and Individual Background Factors in Social Judgments and Oral Performance Assessment;245
5.2;12 Accent and ‘Othering’ in the Workplace;261
6;Part V: Conclusions;279
6.1;13 Future Directions in the Research and Teaching of L2 Pronunciation;281
7;Subject index;299


John Levis, Iowa State University, Ames, Iowa, USA; Alene Moyer, University of Maryland, College Park, Maryland, USA.


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.