Lison / Brown | The Global Sixties in Sound and Vision | Buch | 978-1-349-47726-5 | sack.de

Buch, Englisch, 296 Seiten, Paperback, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 4686 g

Lison / Brown

The Global Sixties in Sound and Vision

Media, Counterculture, Revolt
1. Auflage 2014
ISBN: 978-1-349-47726-5
Verlag: Palgrave Macmillan US

Media, Counterculture, Revolt

Buch, Englisch, 296 Seiten, Paperback, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 4686 g

ISBN: 978-1-349-47726-5
Verlag: Palgrave Macmillan US


Despite the explosion of interest in the "global 1968," the arts in this period - both popular and avant-garde forms - have too often been neglected. This interdisciplinary volume brings together scholars in history, cultural studies, musicology and other areas to explore the symbiosis of the sonic and the visual in the counterculture of the 1960s.

Lison / Brown The Global Sixties in Sound and Vision jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


1. Red Noise: Pop and Politics in Post-1968 France; Jonathyne Briggs 2. Mapping Tropicália; Christopher Dunn 3. Magical Mystery Tours: Godard and Antonioni in America; David Fresko 4. Turning Inwards: The Politics of Privacy in the New American Cinema; Joshua Guilford 5. Utopia and Dystopia in Science Fiction Films around 1968; Kathrin Fahlenbrach 6. "Musical & Magical Counterpoint': Language, Sound, and Image in Wallace Berman's Aleph, 1956–1966; Chelsea Behle Fralick 7. Guitar Smashing: Gustav Metzger, the Idea of Auto-destructive Works of Art, and Its Influence on Rock Music; Wolfgang Kraushaar 8. "The Revolution is over - and we have won!': Alfred Hilsberg, West German Punk and the Sixties; Jeff Hayton 9. The Sun and Moon Have Come Together: The Fourth Way, the Counterculture, and Capitol Records; Kevin Fellezs 10. "A Weapon In Our Struggle For Liberation": Black Arts, Black Power, and the 1969 Pan-African Cultural Festival; Samir Meghelli 11. The Revolution Will Not Be Televised,but It Will Be Recorded: Soul, Funk, and the Black Urban Experience, 1968-1979; Francesca D'Amico 12. Jukebox Modernism: The Transatlantic Sight and Sound of Peter Blake's Got a Girl (1960–1961); Melissa L. Mednicov 13. Uninteresting Pictures: Art and Technocracy, 1968; Joshua Shannon 14. 1968 and the Future of Information; Andrew Lison


Jonathyne Briggs, Indiana University Northwest, USA.  Josh Guilford, Brown University, USA.  Wolfgang Kraushaar, Hamburger Institut für Sozialforschung, Germany Kathrin Fahlenbrach, University of Hamburg, Germany Samantha Christiansen, Babson College, USA.  Samir Meghelli, University of Illinois at Urbana-Champaign, USA.  Christopher Dunn, Tulane University, USA.  Joshua Shannon, University of Maryland, USA.  Chelsea R. Behle, Massachusetts Institute of Technology, USA.  David Fresko, Stanford University, USA Melissa L. Mednicov, Pennsylvania State University, USA.  Jeff Hayton, University of Illinois at Urbana-Champaign, USA.  Kevin Fellezs, Columbia University, USA.  Francesca D'Amico, York University, Canada.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.