Louden / Wallace | Teachers' Learning | Buch | 978-0-7923-6260-9 | sack.de

Buch, Englisch, Band 7, 193 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 318 g

Reihe: Contemporary Trends and Issues in Science Education

Louden / Wallace

Teachers' Learning

Stories of Science Education
2000
ISBN: 978-0-7923-6260-9
Verlag: Springer Netherlands

Stories of Science Education

Buch, Englisch, Band 7, 193 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 318 g

Reihe: Contemporary Trends and Issues in Science Education

ISBN: 978-0-7923-6260-9
Verlag: Springer Netherlands


is aimed at science educators who wish for a deeper understanding of how teachers learn to teach science and the role of stories in reporting science education research. It is a fascinating look at the knowledge teachers have and use, how context influences teachers' work, and the role of reflection and collaboration in teachers' learning.
At the core of each chapter is a story or group of stories written by or about teachers. These stories serve as a form of data to build a set of arguments about how science teachers grow and the possibilities for change in teaching. This book is designed for all those involved in the science teaching enterprise. Pre-service teachers, graduate students and science education researchers are invited to utilise both the findings about teachers' learning and the research processes employed to develop those findings.
Louden / Wallace Teachers' Learning jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


1. Stories and Science.- Teaching.- 2. Knowing and Teaching: Johanna.- 3. Tradition and Change: David.- 4. Subject Matter and Milieu: Mr Ward.- 5. Multiple Realities: Ms Horton.- Reflection.- 6. Cases and Commentaries: Gerald.- 7. Interests and Forms: Johanna.- Collaboration.- 8. Working Together: Amanda and Geoff.- 9. Ethics and Research: Malcolm.- Conclusion.- Teachers’s Learning and the Possibility of Change.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.