Mann | Navigating Through the Fog of Negotiation | Buch | 978-3-658-47778-3 | www.sack.de

Buch, Englisch, 150 Seiten, Book, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 231 g

Mann

Navigating Through the Fog of Negotiation

An Investigation of How Negotiators Use Reference Points
Erscheinungsjahr 2025
ISBN: 978-3-658-47778-3
Verlag: Springer

An Investigation of How Negotiators Use Reference Points

Buch, Englisch, 150 Seiten, Book, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 231 g

ISBN: 978-3-658-47778-3
Verlag: Springer


Negotiations are an integral part of our daily lives, but they can also be challenging and complex. To successfully navigate the fog of negotiation, people rely on reference points—comparison standards for evaluating potential and final negotiation outcomes. They enable negotiators to make smart decisions and take effective action despite difficult circumstances. But how do these reference points emerge? What functions do they serve in negotiations? And how can they be utilized to shape outcomes?

This book delves into the psychology of reference points in negotiations, exploring how they influence decision-making, behavior and negotiated outcomes. By uncovering their mechanisms, this work provides insights for understanding, predicting and refining negotiation techniques—essential knowledge for researchers, professionals and anyone aiming to negotiate more effectively.

Mann Navigating Through the Fog of Negotiation jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


General Rationale.- How, when, and why do Negotiators Use Reference Points?  A Qualitative Interview Study with Negotiation Practitioners.- When Control Does Not Pay Off: The Dilemma Between Trade-off Opportunities and Budget Restrictions in B2B Negotiations.- United we stand: A Principle-Based Negotiation Training for Collective Bargaining.


Michel Mann is Professor of Business Administration at the DHBW Heilbronn. In the Retail Management degree programme, he focuses on marketing and sales, in particular negotiation and influencing techniques. He also trains and advises companies and professionals on marketing and sales issues.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.