Buch, Englisch, 191 Seiten, Paperback, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 324 g
Reihe: Computational Music Science
The Complete Ontology: Realities, Semiotics, Communication, and Embodiment
Buch, Englisch, 191 Seiten, Paperback, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 324 g
Reihe: Computational Music Science
ISBN: 978-3-319-83714-7
Verlag: Springer International Publishing
The authors' approach is applicable to every musical genre and is scientific, the book is suitable for non-musicians and non-scientists alike.
Zielgruppe
Upper undergraduate
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Musikwissenschaft Musikwissenschaft Allgemein Musiktheorie, Musikästhetik, Kompositionslehre
- Mathematik | Informatik Mathematik Numerik und Wissenschaftliches Rechnen Angewandte Mathematik, Mathematische Modelle
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Angewandte Informatik Computeranwendungen in Geistes- und Sozialwissenschaften
- Geisteswissenschaften Musikwissenschaft Musikwissenschaft Allgemein Musikalische Akustik, Tontechnik, Musikaufnahme
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Informatik Mathematik für Informatiker
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Professionelle Anwendung Digitale Musik
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Informatik Künstliche Intelligenz
Weitere Infos & Material
Introduction.- Physical Reality.- Psychological Reality.- Mental Reality.- Generalities about Signs, Neumes, Periods and Development Sentences.- De Saussure and Peirce, the Semiotic Architecture, Digital vs. Analog Music Encoding.- Riemannian Harmony and The HarmonRubette Software.- De Saussure’s Six Dichotomies.- The Babushka Principle in Semiotics: Connotation, Motivation, Metatheory.- The Musical Case of Iterated Imbrication of Semiotic Components.- What Is Art?.- MIDI Code.- Global Music.- Gesture Theory in Music.- Frege’s Prison of Functions.- Music Without Scores. Neuroscience and Gestures.- Mathematical Gesture Theory.- Creativity Theory.