Miedema | Religious Education as Encounter | Buch | 978-3-8309-1894-3 | sack.de

Buch, Englisch, Band 14, 152 Seiten, PB, Format (B × H): 165 mm x 235 mm

Reihe: Religious Diversity and Education in Europe

Miedema

Religious Education as Encounter

A Tribute to John M. Hull

Buch, Englisch, Band 14, 152 Seiten, PB, Format (B × H): 165 mm x 235 mm

Reihe: Religious Diversity and Education in Europe

ISBN: 978-3-8309-1894-3
Verlag: Waxmann


This volume is a tribute to our esteemed colleague Professor John Martin Hull for his exceptional academic achievements in the field of religious education. Especially worth mentioning are his worldwide continuous efforts in trying to realize interreligious education and interreligious learning in public schools. In his approach there is a strong emphasis on openness, dialogue, and encounter.
When we are looking for an adequate vignette to characterize the contribution of this famous religious educator, a good one might be ‘religious education as encounter’. That is why this volume is systematically focusing on this topic.
It brings together contributions from leading researchers in the international field of religious education adhering to a great variety of religious or worldview traditions, and it addresses a wide range of perspectives regarding the concept of encounter in religious education.
Miedema Religious Education as Encounter jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.