Millar | Doing Science (RLE Edu O) | E-Book | sack.de
E-Book

E-Book, Englisch, 227 Seiten

Reihe: Routledge Library Editions: Education

Millar Doing Science (RLE Edu O)

Images of Science in Science Education
Erscheinungsjahr 2012
ISBN: 978-1-136-45285-7
Verlag: Taylor & Francis
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)

Images of Science in Science Education

E-Book, Englisch, 227 Seiten

Reihe: Routledge Library Editions: Education

ISBN: 978-1-136-45285-7
Verlag: Taylor & Francis
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)



Doing Science is unique in seeking to make explicit the links between science education and science studies. These fields of study and their respective academic communities, whilst appearing to have many potential points of contact, remain surprisingly separate, with little apparent recognition of the relevance to the interests of each of the work done within the other tradition. Presenting detailed accounts of current research, the book highlights the significance of modern science studies for classroom practice and, conversely, the importance of the classroom and teaching laboratory as a context for science studies. The thread which runs through the collection as a whole is children’s experience of doing science and the image of science which learners pick up along with the science knowledge, understanding and skills they require.

Millar Doing Science (RLE Edu O) jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


List of Tables. List of Figures. Acknowledgments. Introduction: Science Education and Science Studies Robin Millar.1. Accomplishing Scientific Instruction Jane French. 2. Bending the Evidence: The Relationship between Theory and Experiment in Science Education Robin Millar 3. A Study of Pupil’s Responses to Empirical Evidence Colin Gould 4. The Construction of Scientific Knowledge in School Classrooms Rosalind Driver 5. Science as a Discipline, Science as Seen by Students and Teacher’s Professional Knowledge Tom Russell and Hugh Mumby 6. The Social Construction of School Science Joan Solomon 7. Writing and Reading in Science: The Hidden Messages Clive Sutton 8. Waves or Particles? The Cathode Ray Debate in the Classroom Tom van der Valk 9. Adventures with N-Rays: An Approach to Teaching about Scientific Theory and Theory Evaluation Patricia Burnett.Suggested Further Reading. Notes on Contributors. Index.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.