Buch, Englisch, 172 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 3452 g
ISBN: 978-1-137-38482-9
Verlag: Palgrave MacMillan Us
Using a form of systems thinking, this book analyzes K-12 education as a complex, "messy" system that must be tackled as a whole and provides a series of heuristics to help those involved in the education mess to improve the system as a whole.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Philosophie der Erziehung, Bildungstheorie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Bildungspolitik, Bildungsreform
- Sozialwissenschaften Pädagogik Schulen, Schulleitung Schulleitung, Schulentwicklung
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Regierungspolitik Innen-, Bildungs- und Bevölkerungspolitik
Weitere Infos & Material
1. Introduction: The Education Mess 2. What Is a System and What Is a Mess? 3. The Psychology and Philosophy of Inquiry, Philosophical Psychology, and Psychological Philosophy 4. The Charter School Mess, A Messy Systems View 5. The Charter Schools of the Future - Possible Designs 6. Hiding in Plain Sight: Education Reform in Indiana 7. General Heuristics for Coping with The Education Mess 8. Waiting for Wilberforce - Making Sense of and Coping with the Tragic and Senseless 9. Crisis Management As An Imperative For Schools Epilogue