Müller-Bungart | Revenue Management with Flexible Products | Buch | sack.de

Müller-Bungart Revenue Management with Flexible Products



Models and Methods for the Broadcasting Industry

2007, Band: 596, 299 Seiten, Gebunden, Book, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 653 g Reihe: Lecture Notes in Economics and Mathematical Systems
ISBN: 978-3-540-72315-8
Verlag: Springer-Verlag GmbH


Müller-Bungart Revenue Management with Flexible Products

This book analyzes revenue management (RM) problems with flexible products and RM in broadcasting companies. It presents models and methods that explicitly take the implications of flexibility into account. In addition, it contains descriptions of algorithms to generate stochastic demand data streams for general RM problems. To help readers with their own simulation studies, it provides an implementation as a Microsoft Windows executable file.

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Defining Revenue Management.- Capacity Control and Overbooking.- Recent Advances in Revenue Management.- Evaluating Revenue Management Techniques: Instance Generation.- Simulation of Stochastic Demand Data Streams.- Revenue Management in Broadcasting Companies.- Conclusion.


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen

Ihre Nachricht*
Wie möchten Sie kontaktiert werden?
Anrede*
Titel
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Firma
Telefon
Fax
Bestellnr.
Kundennr.
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.