Buch, Englisch, Band 596, 299 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 653 g
Models and Methods for the Broadcasting Industry
Buch, Englisch, Band 596, 299 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 653 g
Reihe: Lecture Notes in Economics and Mathematical Systems
ISBN: 978-3-540-72315-8
Verlag: Springer Berlin Heidelberg
This book analyzes revenue management (RM) problems with flexible products and RM in broadcasting companies. It presents models and methods that explicitly take the implications of flexibility into account. In addition, it contains descriptions of algorithms to generate stochastic demand data streams for general RM problems. To help readers with their own simulation studies, it provides an implementation as a Microsoft Windows executable file.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Vertrieb
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Medien-, Informations und Kommunikationswirtschaft Informationstechnik, IT-Industrie
- Mathematik | Informatik Mathematik Operations Research
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Marketing
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensführung
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensforschung
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Ökonometrie
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Organisationstheorie, Organisationssoziologie, Organisationspsychologie
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Außenhandel
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Wirtschaftsmathematik und -statistik
Weitere Infos & Material
Defining Revenue Management.- Capacity Control and Overbooking.- Recent Advances in Revenue Management.- Evaluating Revenue Management Techniques: Instance Generation.- Simulation of Stochastic Demand Data Streams.- Revenue Management in Broadcasting Companies.- Conclusion.




