Mukhida | Sensitive Subjects | Buch | 978-1-78920-630-2 | www.sack.de

Buch, Englisch, Band 23, 218 Seiten, Format (B × H): 157 mm x 235 mm, Gewicht: 476 g

Reihe: Film Europa

Mukhida

Sensitive Subjects

The Political Aesthetics of Contemporary German and Austrian Cinema
1. Auflage 2020
ISBN: 978-1-78920-630-2
Verlag: Berghahn Books

The Political Aesthetics of Contemporary German and Austrian Cinema

Buch, Englisch, Band 23, 218 Seiten, Format (B × H): 157 mm x 235 mm, Gewicht: 476 g

Reihe: Film Europa

ISBN: 978-1-78920-630-2
Verlag: Berghahn Books


Both politically and aesthetically, the contemporary German and Austrian film landscape is a far cry from the early days of the medium, when critics like Siegfried Kracauer produced foundational works of film theory amid the tumult of the early twentieth century. Yet, as Leila Mukhida demonstrates in this innovative study, the writings of figures like Kracauer and Walter Benjamin in fact remain an undervalued tool for understanding political cinema today. Through illuminating explorations of Michael Haneke, Valeska Grisebach, Andreas Dresen, and other filmmakers of the post-reunification era, Mukhida develops an analysis centered on film aesthetics and experience, showing how medium-specific devices like lighting, sound, and mise-en-scène can help to cultivate political sensitivity in spectators.

Mukhida Sensitive Subjects jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


List of Illustrations

Acknowledgements

List of Abbreviations

Introduction

Chapter 1. The Twenty-First-Century Worker Film: Workingman’s Death (2004) by Michael Glawogger and Karger (2007) by Elke Hauck

Chapter 2. Radical Realisms: Angela Schanelec’s Marseille (2004), Andreas Dresen’s Halt Auf Freier Strecke (2011), and Gerhard Friedl’s Hat Wolff Von Amerongen Konkursdelikte Begangen? (2004)

Chapter 3. Fragmented Stories for Fragmented Viewers: 71 Fragmente einer Chronologie des Zufalls (1994) and Code Inconnu: Récit incomplet de divers voyages (2000) by Michael Haneke

Chapter 4. Sensitive Subjects: Shock and Distraction in Hundstage (2001) by Ulrich Seidl, and in Sehnsucht (2006) by Valeska Grisebach

Conclusion

Filmography

Bibliography

Index


Mukhida, Leila
Leila Mukhida is Lecturer in Modern German Studies at the University of Cambridge.

Leila Mukhida is Lecturer in Modern German Studies at the University of Cambridge.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.